mandag, april 14, 2008

Laks med ingefær


Tid: Ca 30 min

Dette trenger du til 4 porsjoner:
600 g laksefilet
200 g grønn asparges
1 fedd hvitløk
3 vårløk
2 gulrøtter
2 ss Santa Maria Thai Ginger
1 dl søt chilisaus
1/2 lime
1/2 ts salt
150 g nudler
Olje til steking, for eksempel oliven- eller rapsolje


Slik gjør du:
1. Del laksen i stykker og stek på middels varme 2 min på hver side.

2. Ha i asparges, finhakket hvitløk, kuttet vårløk og revet gulrot. Stekes videre i 3 min.

3. Rør forsiktig inn Thai Ginger, søt chilisaus og limesaft. La trekke 1 min. Tilsett salt. Servér med nudler.


Serveringstips:
Tilsett 1 ts revet fersk ingefær for å gjøre smaken enda kraftigere.

(hentet fra middagstips.mega.coop.no)

2 kommentarer:

Maria sa...

Dette så veldig godt ut! Kommer sikkert til å prøve å lage den en gang.

Anne Olaug sa...

Ja, den er kjempegod!
Har laget det flere ganger. Veldig fornøyd, så den kan jeg anbefale.