søndag, august 09, 2009

Middag mannen min ble gla' av




En dag i sommer laget jeg en improvisert middag av tortillalefse og kjøttdeig, og noen andre ting jeg hadde tilgjengelig. Det ble en suksess, i følge mannen, så jeg passa på å skrive ned oppskriften.

Annes tortillalefse

Du trenger:
1 pakke tortillalefse
500 g kjøttdeig
1 boks tomatbønner
1 rødløk
en halv gul paprika
Jalapeno på glass (en neve...)
Fajitaskrydder
Tomat
Agurk
Rømme

Slik gjør du:
Steik kjøttdeigen - pepres godt.
Tilsett hakka rødløk og rikelig med fajitaskrydder.
Deretter har du i tomatbønnene, rører godt og smaker til med mer fajitaskrydder, salt og pepper.
Jalapeno og gul paprika i småbiter er det siste som skal i panna.

Serveres med agurk- og tomatbiter, og rømme!

Dette er en veldig cirka-oppskrift. Vi hadde endel rester, så det blir sikkert nok til fire. Bare bruk en pakke tortillalefser ekstra.
Dessuten må jeg nevne at den er mye mildere enn det høres ut! "Søt & koselig smak," i følge prøvekaninen min.

Gøy hvis du prøver oppskrifta mi, og legger igjen en kommentar om hvordan det gikk!

Ingen kommentarer: